Napfürdőzés illóolajokkal

Imádok töltekezni a Nap sugaraival. Imádom, ahogy elkezd melegíteni a bőrfelszínen, aztán egyre jobban átjárja a testem rétegeit. Nem csak barnít, de úgy érzem, hogy életerővel és energiával tölt fel. Nem beszélve a D-vitaminról, amit a napfürdők folyamán tudunk természetes módon magunkhoz venni.

Miért fontos a védelem?

Sajnos tény, hogy a napsugarai nem csak jót tartogatnak a számunkra. Az UVA és UVB sugárzás ellen védekeznünk kell.

Az UVA sugarakról annyit érdemes tudni, hogy a bőr mélyebb rétegeibe hatolva károsítják a kötőszövetet. Ennek következtében a bőr veszít rugalmasságából, felgyorsul a bőr öregedésének folyamata, ennek következtében pedig ráncok, pigment foltok keletkeznek.

Az UVB sugarak pedig annak ellenére, hogy általuk termelődik a szervezetünkben a D-vitamin, sajnos a leégésért is felelősek.

Leginkább 11-15h között kell kerülni a hosszas kitettséget az erős napfénynek, de érdemes gondolni arra, hogy ezen az időintervallumon kívül is valamilyen védelemet biztosítsunk a magunk számára.

Kívülről vagy belülről?

Bizony lehetséges, hogy olyan táplálékokat fogyasszunk, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy bőrünk kevéssé legyen hajlamos a napégésre. Egy tudományos vizsgálat kutatói azt találták, hogy bizonyos vitaminok (A, C vitamin, valamin az A vitamin provitaminja a béta-karotin) és ásványi anyagok, az Omega 3, és az antioxidáns hatású likopin és lutein is támogatást nyújthat.

A fényvédelem szempontjából nyáron a minél színesebb, magas flavonoid tartalmú gyümölcsöket részesítsük előnyben. Íme egy lista, amivel támogathatjuk a napozások mellett is bőrünk egészségét a nyár folyamán:

Béta-karotin tartalmú ételek:

  • paradicsom
  • sárgarépa
  • sütőtök
  • petrezselyemzöld

Túlzott fogyasztásuk azonban a bőr narancssárga árnyalat felé való elhajlását eredményezi, ami legtöbbünk számára nem kívánt hatás, szóval érdemes mértéket tartani. A petrezselyem önmagában furokumarin tartalmú, ami fototoxikus hatású – de ettől nem kell félni, mert elfogyaszthatatlan mennyiség lenne az, ami ennek következtében okozna bőrelváltozást.

C-vitamin tartalmú ételek

  • szeder
  • málna
  • ribizli
  • homoktövis
  • csipkebogyó

Ezek hatása úgy érvényesül, hogy a C-vitamin tartalmuknál fogva regenerálják, feszesítik a bőrt és megóvják a ráncosodástól.

Érdemes még likopin (paradicsom, görögdinnye) és lutein (spenót, kelkáposzta, pirospaprika) tartalmú ételeket fogyasztani. Ezek rugalmasabbá és hidratáltabbá teszik a bőrt, valamint megkötik a káros szabadgyököket magas antioxidáns tartalmuknál fogva.

…és még egy nagyszerű táplálék a fényvédő hatású ételek között az Astaxanthin vagyis a zöldalga kivonat, amit érdemes jó minőségű formában fogyasztani, akár a fenti zöldségekből, gyümölcsökből készült turmixhoz hozzáadni. Ezt én minden nap fogyasztom, nem csak a bőröm védelme miatt, hanem egyéb jótékony hatásaiért is. Csodás!

Mi az előnye a természetes külső védelmet adó készítményeknek

Amióta rendbe tettem az alaposan felborult a hormonrendszerem, nagyon figyelek arra, hogy lehetőleg semmi olyan vegyszert, kemikáliát, szintetikus összetevőt tartalmazó terméket ne használjak, amelyik veszélyeztetné a hormonok érzékeny egyensúlyát.

Éppen ezért tettem teljesen vegyszermentessé a háztartásom, amibe beletartozik az is, hogy nem kenek akármit a bőrömre sem. Ráadásul örülök, ha a környezetet sem szennyezem azokkal a dolgokkal, amelyeket használok az életem során.

A legtöbb fényvédő olyan összetevőket tartalmaz, amiket jobb elkerülni:

Oxybenzone, ultraibolya fényelnyelő, kulcsfontosságú összetevője számos fényvédőkrémnek

  • Felelős számos fototoxikus és fotoallergiás reakcióért
  • Azt is feltételezik, hogy egy emberi endokrin diszruptor és zavarhatja a sejtes jelátvitelt, mutációkat okozhat, illetve sejthalált.
  • Szív- és érrendszeri betegségekben (K.M. Hanson) is érintett lehet. 1.

Octinoxát majdnem olyan rossz, mint oxybenzone. Ez is egy ösztrogén utánzó, vagyis xenoösztrogén, ami

  • megzavarja a hormonokat
  • roncsolja az endokrin rendszert.
  • megállapították, hogy bekerül az anyatejbe is.

Propilparaben, tartósítószerként is ismert

  • megzavarják az endokrin rendszert
  • blokkolja a receptorokat, így a hormonok nem jutnak el oda, ahol lenniük kellene
  • utánozza az ösztrogént 2.

Természetes fényvédelem növényi olajokból

Mutatok pár tippet neked arra, hogyan tudod egyszerre ápolni a bőröd és védeni a káros napsugarak ellen. Ezeket te össze tudod állítani, de ha ellátogatsz az Instagram oldalamra, akkor a konkrét recepteket is le tudod menteni magadnak, amelyekben megadtam a cseppszámokat is. Ráadásul egy napozás utáni hűsítőt is találhatsz, amit szintén el tudsz készíteni magadnak. Elérhetővé teszem őket a Facebook oldalamon is.

Bázisolajok:

  • Shea vaj SPF 5-6
  • Mandula olaj SPF 5
  • Kókuszolaj SPF 6-10
  • Avacado olaj SPF 4-8
  • Oliva olaj SPF 8-10
  • Sárgabarackmag olaj
  • Sárgarépamag illóolaj SPF 28-40
  • Vörös málnamag olaj SPF 25-50
  • méhviasz (bár nem bázisolaj, megvastagítja a fényvédő készítményed és ellenállóbbá teszi a vízzel szemben)

Illóolajok:

  • mirha illóolaj SPF 15 (bőrregeneráló hatású, eredményes a ráncok kezelésében)
  • levendula illóolaj SPF 4 (regenrál, nyugtat)
  • hawaii szantálfa SPF 8 (kiváló bőrápoló, gátolja a bőr öregedését)
  • vetiverfű (regenrál, megelőzi a bőr öregedését, serkenti a bőr kollagén termelését)

Az otthon készített napfürdőzők előnye számomra az, hogy kontrollálni tudom mi kerül bele, így nem érhet semmilyen meglepetés, biztosan mentes a toxinoktól és nem ártok velük az élő vizeknek sem. Illatosak, természetesek és egy-egy nyárra való adag az otthoni bázis-, illóolaj készletemből nagyon kevés összegből kijön, ha visszaosztanám, szóval abszolút költséghatékony.

Próbáljátok ki idén nyáron Ti is az illóolajos, bőrtápláló, tökéletesen természetes fényvédelmet! Bármi kérdésetek van ezzel kapcsolatban, keressetek meg az elérhetőségeimen.

A nyáron, bőrön alkalmazva kerülendő olajokról itt olvashattok: https://regosvolgyiregina.hu/az-illoolajok…/

Tetszett?

Share on facebook
Osszd meg Facebookon
Share on email
Küldd el emailben

Szólj hozzá

Ha szeretnél kapcsolatban maradni, akkor csatlakozz a közösségi oldalaimhoz.