Illat wellness – életmód trend

A wellness, maga az öngondoskodás. A jól-lét állapotának tudatos célkitűzése, amiért nap, mint nap következetesen teszünk azzal, hogy odafigyelünk magunkra és olyan eszközöket gyűjtünk magunk köré, amelyek alkalmasak rá, hogy általuk jól és jobba legyünk testben és lélekben egyaránt.

A wellness egy életmód program, élet filozófia. Olyan életforma, amely a fizikai és szellemi fittség megtartására és fokozására törekszik azért, hogy életünk minden területén saját elvárásaink szerint a legjobban tudjunk teljesíteni, legjobb módon tudjuk önmagunkat megélni, tehát a legjobbat hozzuk ki önmagunkból.

Holisztikus rendszer, amibe a táplálkozás, a testmozgás, a relaxáció, a masszázs, a minőségi öngondoskodás, én-idő tudatos megtartása, a rekreáció összessége tartozik bele.

A wellness élményhez minden hozzátartozik, ami hozzásegít bennünket ahhoz, hogy kiegyensúlyozottá, derűssé és örömtelivé váljunk, testünket és lelkünket pozitív érzésekkel töltsük meg.

Ebben úgy kapnak szerepet az illóolajok, hogy minden tevékenységükbe bevonjuk őket, ezzel emelve azok minőségét. Egy-egy olaj, vagy keverék hozzájárulás tud lenni ahhoz, hogy megtámogassuk a kikapcsolódáshoz, töltődéshez, önfejlesztéshez, öngondoskodáshoz kapcsolódó tevékenységeknek az eredményességét és hatékonyságát.

Az illóolajok kémiai tulajdonságaik által fejtik ki speciális hatásaikat testre és lélekre egyaránt. Ellazíthatnak, oldhatnak, energizálhatnak és támogathatnak bizonyos élettani folyamatokat, mint az táplálék feldolgozás, a légzés, az alvás, így nagy segítséget jelenthetnek számunkra abban, hogy optimális működését idézzük elő egész szervezetünknek.

Összegyűjtöttem néhány olyan tevékenységet, ami az illóolajokkal kiegészítve, még inkább támogathat mindenkit a wellness általi jólét elérésében:

Sportolj

Legyél minden nap aktív és válasz magadnak egy olyan sportot, mozgásformát, amiben örömödet leled, amibe belefeledkezve felszabadulsz a hétköznapi rutinok, elvárások alól és amely által tested egyre erősebbé, ellenállóbbá és fittebbé válik. A mozgásra nem csak a testnek az elmének is szüksége van. Feszültség levezetés, határ feszegetés, a belső erőink felismerésének, mozgósításának lehetősége, amiben megélhetjük, fejleszthetjük a testünkben való tudatos jelenlétet.

Kiegészítheted ezt a tevékenységedet a sportolók támogatását célzó illóolaj keverékekkel, mono olajokkal és krémekkel, amelyek támogatják a mozgás élményét, az izmok és ízületek komfortján keresztül. Bizonyos illóolajok segíthetnek abban közvetett módon, hogy jobb teljesítményt érj el a mozgás során, így hatékonyabbá váljanak edzéseid.

Próbáld ki a borsmentát, a rozmaringot, az eukaliptuszt, mozgás előtt és után, akár inhalálva, akár a különböző izom csoportokba masszírozva, ízületekbe dörzsölve.

Táplálkozz megfelelően

Törekedj rá, hogy tápanyagokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben, esszenciális zsírsavakban gazdag, lehetőleg friss, élő ételeket fogyassz. Emellett pedig érdemes hozzájárulni még a tejes értékű táplálkozáshoz megfelelő étrend kiegészítőkkel, természetes emésztés javító enzimekkel és probiotikummal – mindezt persze természetes összetevőkből.

Az vagy, amit megeszel. Táplálkozásunk minősége még gondolkodásunkra, személyiségük jellemzőire is hatással lehet. A sok étkezési trend között azonban sokan hajlamosa elveszni, vagy tévesen olyat választani, amelyik nem felel meg valójában az ő igényeiknek. Kiválasztani azt, hogy milyen étkezési mód van ránk a legjobb hatással – önmegfigyelésen alapszik. Vedd észre, hogy a különböző étel típusok milyen hatással vannak rád. Miből nyersz energiát, mi tompít? Mi az ami kellemes és könnyű testérzetek kelt, mi az, ami elnehezít? Mit hogyan és mennyi idő alatt emészt meg a tested? Válaszd ki azokat, amelyek pozitív hatást gyakorolnak rád és azokra helyezd a hangsúlyt a továbbiakban.

Az étrend kiegészítőkön és emésztő rendszert támogató készítményeken túl, aromatizáld ételeidet illóolajokkal. A saláták, húsok, desszertek, smoothie-k ízvilága még inkább izgalmassá és gazdaggá tehető általuk.

Fogyassz megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékot

…ehhez nagyon nincs mit hozzáfűzni. A jó minőségű víz megfelelő mennyiségben elengedhetetlen. Aromatizáld terápiás tisztaságú narancs-, citrom-, vagy grépfruit esszenciákkal, hogy még inkább élvezhesd a jótékony hatást.

Figyelj az aktív tevékenységek és a pihenés egyensúlyának megtartására

A megfelelő pihenés és éjszakai alvás a test és az elme számára is elengedhetetlen. Számos olyan folyamat zajlik ilyenkor a testünkben, amely döntően befolyásolja a következő napi teljesítményünket. Éppen emiatt fontos, hogy legyenek eszközeink a megfelelő alvásminőség támogatására. A jó minőségű matrac, párna és takaró mellett az is fontos, hogy megteremtsük a hangulatát, a légkörét az alvásnak. Akkor fog ez jól sikerülni, ha fejben is el tudjuk engedni a napot és le tudjuk tenni a kihívásokat, feladatokat, megoldandó dolgokat és valóban át tudjuk adni magunkat az alvásnak.

Iktass be a napodba olyan időket, amikor visszatérsz belső középpontodhoz és légzőgyakorlatok, relaxáció, meditáció által töltődsz. Ezek által a technikák által könnyebben tartod meg lelki harmóniád, nyugalmad, vagy éppen fókuszálod újra figyelmed. A relaxáció gyakorlatának elmélyítése nem csak a nap során szükséges energia mozgósításban segíthet, hanem abban is, hogy az esti órákban könnyebben add át magad az ellazulásnak, elengedésnek.

Használj olyan olajokat, amelyek pihentető, ellazító hatása ilyenkor jól érvényesül: levendula, lucfenyő, szantálfa, római kamilla

Tarts kütyü mentes napot

A mai digitális és online világban hajlamosak vagyunk arra, hogy valamin állandóan pötyögjünk. Válassz legalább 1 napot a héten, amikor mentesíted magad a kütyüktől. Vegyél a kezedbe egy könyvet, kapcsold be a diffuzered és lépj ki a mindennapok rutinjából. A digitális eszközök kék fénye megzavarhatja az esti órákban a hormonok termelődését, így ilyenkor már kerüld ezeket, hogy pihentető és mély alvásban lehessen részed.

Megfigyelheted, hogy ha bizonyos időközönként tudod mentesíteni magad a kütyüktől, újra lassabbnak fogod tapasztalni a világot, Te magad is picit visszalassulsz, ami nagyon jóleső érzés. Az internetes információ dömping, a gyors találatok, gyors reakciók, teréből kilépve megérkezhetünk a jelen pillanat valódiságába.

Használd a vadnarancs, a citrus keverék, vagy valamely virág illóolaját, hogy a hús-vér élet élmény jelenébe érkezz a kütyümentes napokon.

Kapcsolódj a Természettel

A legjobb töltődés, ha kiszabadulsz a betondzsungelből és a mezők, fák, rétek ölelésébe veted magad. A nap, a szél, a víz, az erdő – mind hozzájárul, sőt fontos tényezője annak, hogy megtaláld a wellness mindent átható élményét és értelmét magadban.

A Természet tudja leginkább kisimogatni belőlünk a feszültségeket, kifújni a destruktív gondolatokat és állapotokat, hogy újra tisztán érezzünk és lássunk. De a Természetet más módon, például az illóolajok által is megidézhetjük az életünkbe, a jelen pillanatunkba, hogy átjárjanak azokkal a minőségekkel, erőkkel, energiákkal és hatásokkal, amelyeket magukban hordoznak.

Mikor belélegezzük őket a behunyt szemmel a város zajában, akkor is képesek a beton rengetegből az erdői fái, a mezők virágai közé repíteni bennünket és természetes élményt, a Természet élményét becsempészni a mindennapokba.

Mikor van alkalmad arra, hogy kirándulj, túrázz, vidd magaddal azokat az olajokat, olaj keverékeket, amelyek a környezeti hatások ellen védenek.

Vegyél lazító fürdőt

A víz ellazító, nyugtató hatása és, hogy jótékonyan befolyásolja a lelki folyamatokat, illetve ellazítja, felfrissíti a testet – régóta ismert tény. Ne felejts el tejben, vagy tejszínben feloldani néhány csepp illóolajat, hogy még több érzékszervedet kényeztethesse melegen ringató víz.

A fürdőzés kultúrája, élménye hozzásegíthet az önmagunkkal való kapcsolódáshoz, a női minőségek ébresztéséhez, ha megfelelően használjuk fel bennük az olajokat, akár a víz élmény fokozására, akár a szépség ápolására.

Iktass be masszázsokat

Az érintés, a test szakszerű átdolgozása a megfelelő mozdulatok által holisztikus hatást fejt ki ránk. Testben, lélekben is képesek vagyunk megújulni, felfrissülni a masszázs által és még jobb érezhetjük magunkat a bőrünkben általa. Fokozd a masszázs jótékony hatásait azáltal, hogy megfelelő illóolajokat vonsz be szándékod szerint a mindenre hatást gyakorló folyamatba.

Az izmokban tárolódnak mindazok a feszültségek, amelyek a nap során felhalmozódnak bennünk. Amikor ezeket a feszültségeket a masszázs során kigyúrják, kimozgatják a testünkből, nem csak izmaink és ízületeink válnak rugalmasabbá, mozgékonyabbá, hanem mélyebb szinteken, az elme és a lélek szintjén is felszabadulunk.

Szaunázz

Gőzöld ki magadból a mérgeket és tisztulj tudatosan a forró gőz által is. A felöntések során pedig cseppents a citrusból, vagy az eukaliptuszból, hogy intenzívebbé váljon az élmény.

De ha nincs időd a szaunára, akkor hétköznap az is nagyon jótékony, ha csak az arcunk gőzöljük át. Egy csepp levendula, bergamot, vagy eukaliptusz – remek hozzájárulás a napi wellness élményhez.

Az egészséges élet alapja a prevenció.

Ahhoz, hogy megvalósítsuk az egészség és jóllét állapotát, ahhoz valóban felelősséget kell vállalnunk és gondoskodnunk kell magunkról. Ez az öngondoskodás az önszeretet kifejeződése is, ami pedig minden szintű egészségük alapja. Akkor vagyunk jól, ha jóban vagyunk saját magunkkal és képesek vagyunk magunk felé is gyakorolni a törődésnek és gondozásnak, gondoskodásnak és igen a kényeztetésnek is azon módjait, amivel környezetünket is ellátjuk nőként, anyaként. Hozzátartozik, hogy megfelelően táplálkozunk, időt szánunk a rendszeres testmozgásra, a pihenésre és a stresszkezelésre, hogy csökkentjük a toxikus terhelést a környezetünkben és lehetőség szerint azokat kizárjuk az életünkből, önsegítő módszereket sajátítunk el és mindennapi wellness élményben részesítjük magunkat. Mindezekben szerepet kaphatnak az illóolajok.

Tetszett?

Share on facebook
Osszd meg Facebookon
Share on email
Küldd el emailben

Szólj hozzá

Az oldal tartalma nem másolható

Ha szeretnél kapcsolatban maradni, akkor csatlakozz a közösségi oldalaimhoz.